Gebakken aubergine met honing

Ik houd van tapas. Ik probeer regelmatig lekker uit eten te gaan en dan probeer ik allerlei lekkere nieuwe hapjes. En als ik dan iets lekker vind, ben ik ook brutaal genoeg om aan de kok te vragen hoe ik iets zelf kan maken. Meestal voelen ze zich zo vereerd dat ze je het ook gewoon vertellen :)
Zo ook deze aubergines!


Wat heb je nodig:

- 1 aubergine
- bloem
- 7-up of spa groen
- honing
- zonnebloemolie om in te bakken

Hoe maak je het?

Maak een beslag van de bloem met 7-up. De dikte moet je zelf bepalen tijdens het mengen. Hoe dikker het beslag, hoe dikker het krokante jasje om de aubergine. maar als het te dik is, heb je kans dat het niet helemaal gaar wordt.

Snijd de aubergine in plakken van ongeveer 1 cm 

Haal de plakken aubergine door het beslag en bak goudbruin in een laagje olie.

Serveer met een scheutje honing

Eet smakelijk!

Tip: lekker met een witte Sangria!!!


Reacties