Bloemkool in een jasje

In een stad met verschillende culturen leer je al snel anders te koken, tenminste als je daarvoor open staat natuurlijk.. Ik houd van lekker eten, dus ik vraag rustig aan mijn buren of ze me willen helpen met gerechten uit hun land. Zo ben ik ook bij mijn Turkse buurvrouw terecht gekomen.


De eerste keer dat ik bij haar ging koken, maakte ze bloemkool klaar. Nou ben ik persoonlijk geen fan van bloemkool, maar op de manier zoals zij het maakt, dus wel!

Wat heb je nodig:

- 1 bloemkool
- 3 eieren
- een scheutje magere yoghurt
- bloem
- 1/2 zakje bakpoeder
- zonnebloemolie om in te bakken

Voor de yoghurtdip:

- 300 ml. magere yoghurt
- snufje zout
- 3 teentjes knoflook

Hoe maak je het:

Maak een beslag van de eieren met de bloem, een beetje yoghurt en een half zakje bakpoeder. De hoeveelheden bloem moet je zelf even bepalen tijdens het mengen, het beslag moet vloeibaar blijven maar wel blijven "plakken" aan de bloemkool

Snijd de bloemkool in roosjes en kook deze gaar.

Haal de bloemkoolroosjes door het beslag en bak rondom bruin in de olie

Pers de teentjes knoflook uit en meng deze door ongeveer 300 ml yoghurt, doe er een snufje zout door

Schenk een beetje yoghurt over de gebakken bloemkool.

Eet smakelijk!!









Reacties